Tuesday, June 23, 2009

Hutan Lipur Kanching II

Maybe maklumat yg aku bg x cukup complete kot cane nak p air terjun ni
ini aku try bg maklumat penuh

Lokasi : Hutan Lipur Kanching, Rawang.. kalo dr arah KL ikot je jalan kuching menghala ke selayang sampai la masok ke rawang.. tp kene buat uturn... sila refer kepada mr wiki

Tempoh : kalo dr selayang dlm 15 minit, dr kepong 20 minit

Dr bawah nak naek atas : sangat la penat kalo nak naek direct tp kalo anda benar2 kuat anda akan samapai keatas dlm masa sejam, so kalo ade masa tu ambik la masa dlm 4-5 jam tok lepak kat sini... tangkap gamba, tido sat pon bole.. mandi manda so x de la tercungap2

Attire : sila pakai baju tshirt sahaja ya, jgn nak menggedik pakai cantik2... dan kalo betol2 nak naek sampai atas sila bawak kasut.. pakai slipa pon bole tp agak bahaya terutama kalo musim hujan...

Makanan dan Minuman : Sila bawak air masak melainkan anda mau meminum air terjun dan sila beli mknn siap2 utk mkn diatas sbb diatas tiada mknn yg dijual

WARNING : disana berok boleh muncul pada bile2 masa jadi sila berhati2 dgn makanan anda. makanan perlu dibungkus dgn kemas dan kalo bley elakkan dr mknn itu bole dibau...

PACKAGE :

1 ) SANTAI
: RM10 sekepala (jika kumpulan melebihi lebeh dr 3 org)
: RM15 sekepala (Jika kumpulan 2 org kebawah)
- saya hanya menemani anda sampai keatas dan turun kebawah..

2) SANTAI DAN LAHAP
: RM15 sekepala (jika kumpulan melebihi lebeh dr 3 org)
: RM20 sekepala (Jika kumpulan 2 org kebawah)
- saya akan menemani anda sampai keatas dan turun kebawah.. dan saya akan sediakan nasi lemak yg sgt sedap yg telah diluluskan oleh ramai org dan yg penting halal (anda boleh pilih mau ayam goreng, sotong atau sambal petai) sgt feel mkn dibawah air terjun dan sebotol air mineral


** Operasi menyerang Hutan Lipur Kanching akan bermula seawal 7.30 (gerak dr kepong) pagi atau jika anda sgt boyot dan tidak boleh bgn pagi saya mungkin baek hati utk membawa anda selewat pukol 10 pagi dan operasi adalah selama maksimum 5 jam.. minimum terpulang kepada anda.. xtra charge akan dikenakan jika saya tidak baek hati pada hari tersebut..

**Operasi tidak termasok charge insurans.. siapa tidak ade insurans sila ambil insurans dgn saya (hihihihi).. sape x sayang nyawa dan waris anda sila lah tidak ambil insurans

** Teman2 rapat dan sahabat handai serta kenalan kakak2 ku bodekla saya jika anda mau pergi secara percume atau hanya perlu tadahkan telinga anda utk mendengar bebelan insurans saya (hihihi)

** Kanak2 dibawah umur 12 tahun sgt sgt sgt la tidak digalakkan untuk dibawa

6 comments:

Zaiman Noris said...

mak aih!
meniaga.

tidoz said...

wahahahhaha
saya kan bijak!
anda kalo mahu percuma sila bodek saya

AdamSofiya :) said...

wahahaha...
zed, aku nak ikot free...weekdays xde pakage ke?akakakaka!

tidoz said...

weekdays cuti maaa
sayang nak amek cuti wooo

Sweet said...

zed, kalo nk buang air besar ada tempat yg srategik tak. aku taknak di balik batu~

tidoz said...

wakakakakka
senget la ko ni rai
ade 2 tempat ade toilet
1 kat bawah skali
1 lg kat suku perjalanan
so kalo x nak berak dibalik batu
sile berak awal2 atau makan pil chiket teck on
rai,
nak p 4hb ni aku free
mau?