Friday, July 24, 2009

Pulau Redang with Wangers


Che ema! Lynda! bile mau upload gamba?

ya ya.. sila salahkan 2 makhluk ini kerana merekala saya mseh tidak update blog saya... tp terpakse update jugak kerana peminat2 saya telah merayu2 utk saya update blog.. hihi (budget glamor).. so terpakse la gune kan gamba yg nurul upload (terima kaseh nurul).. tp malangnya x dak gamba complete kami berenam... so here we go... gamba2 yg huru hara dan comel akan diupload kemudian..

pukoi bp kami gerak??
yayaya.. kol 5 pagi sudah beredar drpd kepong.. filte kol 8.20 ok.. sila cemburu pada kami yg bangun awal.. mlm sebelum tu??? kami p mkn kat murni.. gile boroi perot.. kol 1 pagi br blk...

saya mandi pada pukol 4.30 pg itu. tp saya ragu2 adakah mereka mandi??? ngeh2

9.30 kami dah sampai KT... p carik nasi dagang.. makan makan makan.. then p check in hotel.. 1 double bed, 1 single... yg pasti nana x bawak sleeping beg.. ayark... kami cantum katil dan tidor x bergerak pada malam tu.. 6 org hempok sekali... better than masa kat genting dulu 5 org atas 1 katil queen.. wangers mmg rawk!.. hahahha

tido, bercuti dan wangers mmg x dapat dipisahkan.. kalo p mane2 pon.. kompom mase byk gile habes kat atas katilll.. ayark.. check in terus tido x sedar diri.. kol 3 br gerak kluar..


demit! nape la mud aku penulis sgt skema dan boring pada malam ini??
ok.. godek2 gamba yg nurul email.. jumpe jugak la gamba kami berenam... tp maybe korg kene selak daun kat tgh tu tok nampak muke nana.. ekekkekek




opssss! sory linda.. sila menyesal x upload gmaba lg.. ni mase kat airpot tunggu kete sewe sampai...

ptg tu kami p makan goreng2.. menu kami.. 3 pinggan udang.. 3 pinggan sotong.. ikan pari.. ikan kembong.. bola2.. kopok leko... sume licin!


nampak pinggan mereka? sgt besar space dlm perot kan?

depan kedai makan tu laut.. so kami lepak sat..



pastu p lepak kat masjid kristal... (ishk2 nape busan sungguh ayat aku ni? x de idea la wei.. sory ya atas keskemaan ku pada malam ini)


saya akan dapatkan camera tu.. ish2... 2k tu.. demit! sape nak belikan sila contact saya.. saya sgt berbesar hati...


ni kami di jetty merang.. hari kedua.. bersedia menyerang redang.. demit! nape korg x bgtau tudung aku senget..? jahat!
nape mereka seperti terperosok bile bergambar?? ayayyayaa

kaki berjaya dijejakkan di redang! yes! yes! yes! pantai gile bersih! laut gile jernih! pasir gile halus! sume perfect gile! siyes gile best! x tipu! berbaloi gile pegi.. uwaaaa.. nak p lagik!


ni pemandangan dr tepi jalan sket bilik kami.. ni la pantai kat redang..gile masyuk... ptg tu p snorkeling.. masyuk gile!



ni 2nd day... pas subuh je terus p atas batu tepi laut.. konon2 nak tgk sun rise tp sun nye rise kat tpt lain. huhu.. aku, nana and nurul je yg bangun.. yg laen sume maseh di alam maya..


sgt comel bukan?? kebulatan saya begitu terserlah.. demit! sila kurgkan makan! kawan2 yg sedang tido aritu.. ini lah batu salam perkenalan yg membuatkan ku lari ke bilik.. ngeh2.. just nice for me... org laen pasti x lepas.. muahhahaha


lawa gile kan? kan ? kan? maksud aku, laut yg lawa... ok la2 kalo nak ckp aku lawa pon aku x kesah... thanx.. ngeh3

korg rase ape? 2 budak sengal? boley la.. ahahahhahah..
hari ni kami p 2 tpt snorkel.. best2..
hmmm tp hari yg best jugak adalah hari yg ade duka.
tgh hari tu dapat call dr ibu bgtau mak ngah meninggal.. sedey gile.. plg terharu sbb kebanyakan adik beradik ayah sumenye disembahyangkan disini sebelum dikebumikan... termasok la arwah ayah... sedey gile x dapat tgk dia kali terakhir..
pastu ptg tu.. mase kami maen lawan ombak tepi pantai.. lagi 1 incident yg gile x sangka jadi..
mase tgk sronok2 maen tibe2 dgr bunyi wisel kuat n byk gile.. pastu nampak 2 abg beach boy berlari melompat2 atas batu then terjun dlm laut.. dr tpt kitorg tepi tu nampak ade body terapong... gile scary mase tu.. sampai je abg2 ni tepi laut baswak body ni, body ni dah x de pulse.. then dorg cam panic.. x de sorg pon tau buat cpr kot.. sume cam blur je.. rase macam 1st time jadi macma ni kat dorg.. so ade sorg mamat mat saleh ni la yg buat cpr... 1 st time xperience tgk org wut cpr.. darah da kluar dr mulut prpn ni...still x de pulse.. dorg tonggeng kan? stil same.. pastu org dtg bawak kete yg bawak brg tu angkat prpn ni p kat pantai yg hujung sbb kat sane je ade doctor.. sume ilang mud so blk bilik terus..
mlm tu bbq.. kitorg tya polis, perempuan tu x dapat diselamatkan... kesiannnnnn gile.. bayangkan tgh sronok2 meninggal? so kalo p laut jgn lupe pakai life jacket walaupon tau berenang...

tukar mud plis! tukar mud! sok nye kami balik.. pegi makan goreng2 seround lagi then p airpot.. mandi manda kat airpot sume.. sory nurul. interframe.. muahhahah

mase ni cam tibe ntah dr mane aura gile dtg..so dgn mud yg plg tip top byk gile gamba diambil.. ekekkeke..


ok.. jgn jeles.. x de org kat sini.. so x malu kay nak wut ape2 aksi pon...


nampak linda pegang chipster? dia makan sorg kay!.. ishk2

pulang ke pangkuan keluarga.. kami naek klia transit... jumpe lg redang! (isk2.. sampai ke akhir ayat2 aku membosankan.. sunday mud.. x mandi mud... ngeh2)
ucapan terima kaseh ini ditujukan utk ahli2 wangers yg ON REDANG!
tq so much. saya sayang anda semua... yg OFF REDANG pon saya sayang... nikmati la kopok leko dan tshirt i love redang yg kami bawakan..

10 comments:

Zaiman Noris said...

nak berkenalan dengan gadis berbaju kotak, bertopi jason mraz, blh?

LYNDA KAMAL said...

memang baik hati upload gamba aku tdow. peektures up di facebook.

tidoz said...

wah2 zeman.. aku tau.. ko dah usha che ema sejak dr kenduri saff lg kan? kan? kan? ngeh2.. che ema.. sila la layan kasehdankepercayaan ini...

owh.. facebook ek.. ngeh2.. aku maseh dlm proses berkenalan dgn facebook lagi..

si bulat cantik said...

nicely done!!!~

tidoz said...

hahhaha.. zeman pe lagi... che ema macam dah green light.. sila la kamu berdua berkenalan ye... tp jgn lebey2.. dua2 kepunyaan org.. ngeh2

Anonymous said...

oitt korang g jenjalan tk ajak...blah laaa bak pepatah nana berkata ' cinta ko tak kuat laaa '

p/s: thanks yerr zed aka power rangers coz lanjer aku makan..huhuhu

syndromeanaktengah said...

hahaha..betul tuh cakap abg foto.tp rasanya aku ckp "sumpah cinta ko x kuat"!

syndromeanaktengah said...

hahaha..betul tuh cakap abg foto.tp rasanya aku ckp "sumpah cinta ko x kuat"!

Antabax said...
This comment has been removed by the author.
Antabax said...

Good luck zeman, hihihi.

She is such a nice and sweet girl.

All the best ~